Du är så himla bra

Helgen spenderades i Calles stad på Rica Hotel. På Rica Hotel dels för att min hyresvärd inte mår riktigt bra i huvudet och dels för att det är lite så Stina och jag jobbar.
.
.
Fredagen bjöd på mat från Saluhallarna, paj för 100:- och Operation Örnklo vilket i enkla drag bestod av att smuggla in Stina på enkelrummet. Vad gjorde vi mer? Jag minns fan inte, låg gjorde vi ju så klart men det gör vi ju mest hela tiden.
.
.
Vi öppnade lördagen med ett besök på Naturhistoriska och Cosmonova. Det är underskattat att gå på museum med någon man ligger med. 3D filmen på Cosmonova hade lätt kunnat vara en aningen bättre, jag sov 30 av 44 minuter och det är väl det slutgiltiga omdömet jag ger den. Efter min powernap bar det av ner på byn, tanken var att vi skulle ha fatt på ett par jeans åt mig men det skulle visa sig vara stört omöjligt att hitta ett par feta byxor. Men när jag var som närmast att kasta in den berömda handduken trollade Stina lite med sin telefonbank och vips stod jag där med ett par löjligt snygga Levi´s Loose fit! Klockan slog 18.47 och det vankades "Hamlet" på Stadsteatern. Jag vet inte om ni är fullt medvetna om det men jag och Stina är ju utomjordiskt kulturella och belevade och vårt samlade helhetsintryck av "Hamlet" med Gustaf Skarskård i spetsen är att den var jävligt trött med smått amatörmässiga skådespelarinsatser. Inte ens Sven Wolter kunde rädda upp den sjunkande skutan och Jakob Eklund bör fanimej se över sitt yrkesval.
.
.
Efter teatern var det tänkt att jag och Lovely skulle fresta vår smaklökar med det löjligt breda och kulinariska utbud Sveriges svar på Bali, har att erbjuda. Vi vågade knappt fantisera om vad som skulle komma att landa på våra tungor den kvällen. Efter en nära-döden-upplevelse av 3:e graden hamnade vi inte helt oväntat på en "Thaibuffé nära dig". Och inte helt oväntat kunde inte Stina bete sig och när hon helt sonika hoppade på vår extremt trevliga kypare för kvällen och bjöd på det ena ris-skämtet efter det andra fick jag kliva in och be om ursäkt å Stinas vägnar. Hon vet ju faktiskt inte bättre, hon kommer ju från landet.
.
.
Stort tack till Busschauffören som lät oss lantisar åka med gratis in till stan. Och tack till kvinnan rakt bakom oss med "håret", ni gjorde våran dag!
.
.
Frukost på sängen, ja tack och för en ansenlig summa svenska riksdaler kom Patrik 17 upp med norra halvklotets absolut vräkigaste frukostbricka.
.
.
Söndagen, ja. Vad fan hände? Vid dagens slut kunde vi i alla fall konstatera att det är stört omöjligt att få tag i en inomhusfotboll i Sthlm. Sen tror jag att du Stina får hjälpa mig med att fylla ut mina blanks. Hur som så blev förra helgen en helg att minnas. Tack så himla mycket Stina, du är så himla bra!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0